Srovnejte se s elitními kanadskými lyžaři

reklama

V jednom ze starších článků jsem hledal nějaké objektivní  srovnání  fyzické náročnosti některých sportů a z toho plynoucí tvrzení, kteří sportovci mají obecně nelepší kondici (viz. článek).

Fyzická zdatnost

 

Vím, že podobná srovnání vždy kulhají, ale pro zajímavost uvádím výsledky silově-vytrvalostní připravenosti elitních kanadských juniorských lyžařek a lyžařů běžců. K testu nepotřebujete žádné zvláštní vybavení, postačí hrazda, 40 cm vysoká lavička (židle), gymnastická podložka a chuť trošku potrápit své tělo. Celý test trvá "pouze" 9 minut, ale dokáže spolehlivě prověřit vaši silově-vytrvalostní formu.

Provedení:

  • 1 minuta:  Shyby s úchopem nadhmatem - šíře úchopu by měla být širší než šíře ramen; nohy pokrčené v kolenou a nesmí pomáhat při zdvihu kopáním; počítá se pouze takový shyb, kdy se brada dostane nad úroveň hrazdy.
  • 1 minuta:  Odpočinek
  • 1 minuta:  Sed – leh s koleny pokrčenými v úhlu 90°, ruce zkřížené na prsou, dlaně položené na ramenou. Při každém sedu se lokty dotknou kolen ne níže než 10 cm pod vrcholem kolen. Při lehu se spodek lopatek musí dotknout podložky.
  • 1 minuta: Odpočinek
  • 1 minuta: Kliky, kde dlaně jsou na podložce v mírně širším postavení, než je šíře ramen, tělo je rovné, hlava v prodloužení trupu. Ve spodní fázi kliku jsou paže od loktů k rameni rovnoběžně s podložkou.
  • 1 minuta: Odpočinek
  • 1 minuta: Výskoky snožmo na lavičku (bednu) 40 cm vysokou. Při doskoku na lavičku by měla dopadnout více než polovina chodidla.
  • 1 minuta: Odpočinek
  • 1 minuta: Tricepsové kliky – pokud budete provádět tricepsové kliky na lavičce, posaďte se úplně na kraj a ruce opřete těsně vedle boků. Kolena jsou mírně pokrčená a chodidla patami položte na druhou lavičku (židli), tak aby kliky mohly být hlubší. Zvedněte se z lavičky a vysuňte se mírně vpřed. Pokrčte lokty a snižte se až pod úroveň lavičky. Pak se silou vzepřete zpět. Lokty musí po celou dobu pohybu směřovat vzad.  

Výsledky:

 

Dívky Shyby Sed - leh Kliky Výskoky Triceps. kliky Celkem
A. Sonessin  10  64 55 54 47 250
Z. Snow  10  52  38  67  32  219
M. Watts  9  49  37  57  46  216
S. Lammers  7  70  39  58  26  214
R. Wohlk  6  57  46  58  34  213
L. Lange  10  49  44  47  32  202
G. Burkholder  6  46  38  61  27  190
A. Starkey  8  49  44  42  29  188
L. Blanchet  7  41  27  62  37  188
T. McCrerey  4  52  39  48  33  184

 

Chlapci Shyby Sed - leh Kliky Výskoky Triceps. kliky Celkem
C. Brown 23 43 47 62 51 272
M. Muffoletto 16 52 53 66 32 251
F. Smith 13 42 50 56 35 222
B. Grodner 15 47 45 59 24 220
G. McEwen 14 36 46 58 37 219
K. Gordon 14 38 40 52 40 212
K. Hokanson 12 30 38 71 36 211
J. Sawyer 12 46 40 54 35 211
N. Merritt 17 38 34 52 32 207
P. Holmes 12 43 39 61 25 204

 

Originální výsledkový protokol naleznete ZDE.

Navštivte největší baterii testů s výsledky na českém internetu: TESTY POHYBOVÉ A JINÉ

publikováno: 14.09.2015   napsal/a: Mgr. Jan Taussig
reklama