Zkuste si zapisovat svůj jídelníček

reklama

Pokud již máte zkušenosti s návštěvou u nutričního terapeuta, víte, že před každou konzultací po vás požaduje 7–denní nebo alespoň 5–denní záznam stravy.

Proč zapisovat jídelníček

Samozřejmě, že zapisování jídelníčku žádá co nejpodrobnější (přiblížení velikostí porcí, uvedení značek výrobků, druhu pečiva atd.), neboť jen díky informacím o vašich stravovacích zvyklostech, tělesném složení, pohybové aktivitě a odpočinku se nutriční terapeut dokáže seznámit s vaším nutričním stavem. A jen díky tomu dokáže najít problém, který vám znemožňuje cestu za vaším cílem.

Jak plyne z mnoha studií, a jak slýcháváme i od našich klientů, zapisování jídelníčku má pozitivní efekt také na ně samotné. Teprve se zapisováním stravy si klienti uvědomují, kolik toho vlastně snědí nebo naopak, zjišťují, že skoro vůbec nejí. Z našich zkušeností také vyplývá, že pokud není klient ochotný sledovat a zapsat několik dní svého příjmu nebývá obvykle úspěšný v dosažení kýženého cíle.

Co bývá nejčastěji shledáno u klientů ve stravovacím záznamu?

  • vynechávání snídaně (nebo špatně zvolená snídaně, a to formou kávy s cigaretou či jen kávy)
  • vynechávání svačin mezi hlavními jídly
  • nutričně nevyvážená jídla (na svačinu pouze jablko, na večeři jen brokolici s kuřecím masem)
  • oběd ve spěchu (bageta na cestě na pracovní schůzku)
  • nadměrné mlsání (pár čtverečků čokolády do ranních cereálií + müsli tyčinka ke svačině + dortík ke kávě + proteinová tyčinka na cestě z posilovny)
  • nedostatečný pitný režim a nesprávný výběr tekutin (slazené minerální vody, slazený čaj)
  • časté pojídání mezi denními jídly (gumové medvídky v práci u počítače, oříšky v čokoládě u televize)
  • nevhodný výběr potravin (nekvalitní uzeniny, plnotučné mléčné výrobky)
  • nedostatek zeleniny (!)
  • a další

Žijeme v době nadbytku, nabídka většiny sortimentu převyšuje poptávku. Stejně je to i u jídla. Nelze konzumovat vše, co vidíme nebo se jen řídit svou chutí a to v nekontrolovaném množství.

Přemýšlejte nad tím, co jíte. Poznejte rozdíl mezi hladem a chutí. Zkuste si na pár dní vést záznam vaší stravy. Zapisujte si:

  • co jste jedli a co pili
  • kolik jste toho snědli množství
  • kdy jste jedli
  • zda jste měli hlad před jídlem nebo jen chuť 
  • zda jste se cítili dostatečně sytí po jídle nebo jste stále měli hlad
  • prostředí, ve které jste jedli (místo, společnost, další aktivity při jedení – například sledování televize u večeře bývá pravidelným zlozvykem)

Nebo můžete vyzkoušet naší aplikaci Sportvital-Nutrition, kde zjistíte kolik energie přijímáte a v jaké kvalitě. Pokud by vás tento postup zaujal, můžete se na nás obrátit a my vypracujeme z vašeho záznamu detailní report, který popisuje 30 důležitých parametrů stravy. Vše přehledně popsané a vysvětlené.

reklama

Pro více informací: taussig@sportvital.cz nebo 608 977 006

 

publikováno: 16.02.2018   napsal/a: Mgr.Pavlína Kosečková
reklama