Nejen pití vody, ale i konzumace odtučněného mléka brání záchvatům dny

dnaKlinické projevy dny, zejména typické bolesti malých kloubů, jsou způsobeny ukládáním krystalů kyseliny močové do výstelky těchto kloubů. Tito nemocní mají typicky zvýšené koncentrace této kyseliny v krvi. Léčba dny je proto namířena na snižování hladin kyseliny močové, významným opatřením u těchto pacientů jsou i režimová opatření – zakázán je alkohol, vnitřnosti, čokoláda a jiné poživatiny.
 
Podle posledních studií však hladiny kyseliny močové snižuje i konzumace odtučněného mléka (zhruba o 10%), alespoň u zdravých mužů, na kterých byla provedena klinická studie novozélandských lékařů. Je zajímavé, že konzumace sójového mléka vedla naopak k mírnému zvýšení koncentrací kyseliny močové v krvi (také zhruba o 10%).

Ačkoli mechanismus účinku odtučněného mléka na hladiny kyseliny močové není příliš jasný, pacienti s dnou mají další jednoduchý a přirozený nástroj, jak ovlivnit průběh tohoto onemocnění.
 
Zdroj: časopis Arthritis and Rheumatism 2009
 

Bookmark and Share

01.04.2011 | MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 824x | 0 komentářů | 33x 12345


Komentáře


0 příspěvků

Článek zatím nikdo nekomentoval.


Přidat komentář

CAPTCHA Vyměnit obrázek

Můj Sportvital



Registrace | Zapomněli jste heslo?      

Rubriky

Anketa

Jaké informace vás zajímají v rubrice sport?
     

Aktuality

27.01.2012
Aktuality z Women´s Challenge 2012
Women´s Challenge je projektem Prague International Marathon (PIM), který má již třetím rokem za cíl přilákat k běhu více ž...

19.01.2012
S PIMem i v roce 2012
I v letošním roce nás oslovil pořadatel  běžeckých akcí PIM 2012, v projektu nazvaném Women´s Challenge, pro 12 vybraných b...

15.01.2012
Aktuality z Yogapoint
Yoga - VékiRadost, nutnost, rovnováhaPodkrušnohorská, Sportovní soukromá základní škola, Litvínov  |  19. a 20.1.2012  |  čtv...