Alkohol a zdraví
Články
Zdraví: Démon alkohol
Alkohol nás provází od kolébky do hrobu. Od chvíle, kdy šťastný otec oslaví s příbuzenstvem naše narození, až ke chvíli, kdy pozůstalí zapíjejí náš konec. Můžeme jej mít v podezření, že byl také příčinou tohoto konce, zvláště, pokud jsme zemřeli na j...
24.06.2010 |
Mgr. Jan Taussig | shlédnuto: 618x |
1 komentář
|
2x




Zdraví: Je pivo opiát?
Poslední léta přinesla podivuhodná zjištění o biochemii alkoholu. Kromě známého a dobře prozkoumaného katabolického řetězce, kterým se alkohol štěpí acetaldehyd na vodu, může být katabolizován také morfin; tedy konečným článkem tohoto řetězce je o...
13.06.2010 |
Mgr. Jan Taussig | shlédnuto: 754x |
0 komentářů
|
1x




Zdraví: Pozor na kombinaci alkoholu s kofeinem!
V minulých týdnech i v našich médiích proběhla řada informací o škodlivosti kombinování alkoholických nápojů s energetickými drinky, jako jsou například Semtex nebo Red Bull, které obsahují značná množství kofeinu. Hlavním problémem je právě kombina...
16.04.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 631x |
1 komentář
|
4x




Zdraví: Jak moc je opravdu škodlivý alkohol?
Je obecně známo, že pití alkoholu v malém množství má ochranné účinky na zdraví člověka, zejména brání nemocím srdce a cév. Není to jen alkohol, který má sám o sobě významné účinky na lidský organismus (např. zvyšuje hladiny ¨hodného¨ HDL cholesterol...
11.04.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 723x |
1 komentář
|
1x




Zdraví: Je sklon k alkoholismu dědičný?
Již dlouhou dobu je známo, že sklon k alkoholismu má do určité míry dědičný podklad. Podle posledních výzkumů je tento vztah ještě více pravděpodobnější. Jak bude publikováno v květnovém čísle odborného časopisu Alcoholism: Clinical & Experimen...
19.03.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 1274x |
0 komentářů
|
10x




Zdraví: Mírné popíjení alkoholu zabraňuje demenci!
Konzumace jednoho nebo dvou alkoholických nápojů za den (ale nikoli více!) zabraňuje u starších lidí rozvoji demence. Podle nejnovější studie amerických lékařů je opravdu denní příjem jednoho až dvou alkoholických drinků během šesti let u jinak zdrav...
24.08.2009 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 1206x |
0 komentářů
|
4x




Zdraví: Červené víno chrání před rakovinou plic
Muži, kteří pijí pravidelně červené víno, mají nižší výskyt rakoviny plic, a to dokonce i když kouří. Toto alespoň tvrdí výsledky studie provedené v Kalifornii na více než 84000 mužů. Lékaři dokonce vypočítali, že s každou skleničkou vypitého červené...
10.10.2008 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2476x |
0 komentářů
|
1x




Zdraví: Alkohol a zdraví
Je obecně známo, že pití alkoholu v malém množství má ochranné účinky na zdraví člověka, zejména brání nemocím srdce a cév. Jako zdravá konzumace alkoholu se přijímá v současnosti 20-30 g alkoholu denně, což odpovídá zhruba 1 skleničce destilátu, 1 p...
11.06.2008 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 3302x |
0 komentářů
|
4x




Zdraví: Alkohol a znovu rakovina, tentokrát jícnu, hlavy a krku
Alkohol, je-li požíván ve velkém množství, je opravdu významným rizikovým faktorem nejen pro nemoci jater a kardiovaskulární nemoci, ale i pro celou řadu nádorových onemocnění. Podle nejnovější studie kanadských a německých lékařů mají pijáci alkohol...
02.10.2007 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 4763x |
0 komentářů
|
0x




Zdraví: Požívání alkoholu zvyšuje riziko rakoviny prsu
Podle tento týden publikované studie provedené na více než 70,000 ženách v období 1978-2004 je příjem alkoholu přímo úměrný riziku rakoviny prsu. Data jsou opravdu jednoznačná, ženy, které pily 1 až 2 drinky denně (1 drink = 1 pivo, 2 deci vína, nebo...
01.10.2007 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 3064x |
0 komentářů
|
2x



