
To, že konzumace alkoholu brání vzniku Alzheimerovy nemoci (ale i jiných typů demence) je v České republice možná trochu nebezpečné tvrdit, vzhledem k vysokému příjmu alkoholu, který se navíc každý snaží zdůvodnit.
Nicméně studie amerických lékařů z Loyola University v Chicagu hovoří jasně. Na základě analýzy dat více než 365 000 lidí, kteří se účastnili předchozích studií provedených od roku 1977, bylo prokázáno, že mírná konzumace alkoholu opravdu snižuje riziko vzniku demence a Alzheimerovy nemoci, a to až o 23%. Pojmem mírná konzumace se ovšem míní maximálně 2 drinky denně pro muže a 1 drink pro ženu, nebo jejich příslušný ekvivalent ve víně či pivě.
Na druhou stranu, konzumace více než 3 drinků denně již riziko vzniku demence mírně zvyšovala, takže množství alkoholu je v tomto ohledu opravdu důležité.
Je také zajímavé zmínit, že víno bylo sdruženo s vyšší ochranou ve srovnání s konzumací piva nebo destilátů, a že ochranný účinek malých dávek alkoholu byl patrný u mužů i u žen, bez ohledu na věk, vzdělání či kouření.
Existují nicméně i kritici, kteří tvrdí, že ani takto provedená studie nemůže jednoznačně vést k závěrům, že alkohol může být z pohledu prevence vzniku demence ochranný. Navíc není ani jasné, jakým mechanismem by se měl alkohol v ochraně uplatňovat.
Zdroj: odborný časopis Neuropsychiatric Disease and Treatment, srpen 2011.

0 příspěvků
Článek zatím nikdo nekomentoval.