Konzumace jednoho nebo dvou alkoholických nápojů za den (ale nikoli více!) zabraňuje u starších lidí rozvoji demence. Podle nejnovější studie amerických lékařů je opravdu denní příjem jednoho až dvou alkoholických drinků během šesti let u jinak zdravých starších mužů sdružen s až 37% snížením rizika demence. Ovšem lidé, kteří již takovou poruchou trpí s pravidelného příjmu alkoholu nijak neprofitují a naopak, projevy demence se u nich spíše zhoršují. Studie byla provedena na více než 3000 lidí ve věku nad 75 let, kteří byli sledováni v šestiměsíčních intervalech po dobu šesti let.Přesto však lékaři raději nedoporučují abstinentům začít s mírným popíjením alkoholu – riziko, že tito lidé začnou pít více je údajně příliš veliké.

0 příspěvků
Článek zatím nikdo nekomentoval.