Podle 11-letého výzkumů vědců z USA chrání pití kávy, zejména pak kávy bez kofeinu před vznikem cukrovky. Za ochranu před rozvojem cukrovky není zodpovědný kofein, ale pravděpodobně antioxidačně působící látky obsažené v kávě. V uvedené studii provedené na skupině téměř 29000 starších žen bylo zjištěno, že čím vyšší byla konzumace kávy, tím nižší bylo riziko vzniku diabetu. Ty, které pily více než 6 šálků kávy denně, měly o 22% nižší toto riziko. Ačkoli na prvním místě v režimových opatřeních pro prevenci cukrovky je jistě pravidelné cvičení a dieta, je tato informace o protektivních účincích kávy velmi zajímavá.
Více informací naleznete na následující stránce:
Pití kávy chrání před vznikem cukrovky
01.04.2011 | MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 3853x | 3 komentáře | 55x 12345
Související články
Diabetes mellitus neboli cukrovka
Diabetes a steatóza jater: nové léky na obzoru?
Existuje vztah mezi cukrovkou a virovými infekcemi?
Je konzumace dietní koly opravdu bez rizika?

3 příspěvky, poslední 16.04.2008
S kávou coby prevencí proti cukrovce naprosto nesouhlasím. Moji rodiče byli celá léta "velcí kafaři", a to hovořím o 5-7 šálcích (1/4 l ) za den. Přesto mají oba dva cukrovku a musí si píchat inzulin.
To Václavek: Naprosto souhlasím, v článku uvedeném výše pouze uvádím závěry jedné rozsáhlé studie. Co je zajímavé a co jsem neuvedl, je fakt, že stejnou ochranu před rozvojem cukrovky představovalo i pití kávy bez kofeinu.
Mnoho doporučení odborníků má protichůdné závěry, vdyť pití většího množství kávy ohrožuje srdce, zvyšuje krevní tlak a odvidňuje organizmus.