Vysoký krevní tlak
Články
Zdraví: Nemocemi srdce a cév trpěli již staří Egypťané
Opravdu, podle nejnovějších výzkumů lékařů a historiků trpěli aterosklerózou vedoucí k ucpávání cév již staří Egypťané, a to i přesto, že nebyli obézní, jedli podstatně více ovoce a zeleniny, nekouřili cigarety, a neměli sedavý způsob života. K ...
24.08.2011 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2147x |
0 komentářů
|
43x




Zdraví: Jaká je naše potřeba a spotřeba soli?
Minimální potřeba soli je u člověka uváděna na 0,5 g denně. Naše spotřeba tuto hranici však mnohonásobně přesahuje. V době kamenné člověk přijímal zhruba 0,5-3 g soli/den, v současnosti v průmyslových zemích je to okolo 10 g/den, samozřejmě s poměrně...
19.10.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 4838x |
0 komentářů
|
46x




Zdraví: Příjem soli úzce souvisí s rizikem srdečních nemocí a mozkové mrtvice
Více než třetina úmrtí ve vyspělých zemích je způsobena nemocemi srdce a cév. Příjem soli (chloridu sodného) je jednou z mnoha příčin zodpovědných za vznik těchto nemocí, zejména za vznik vysokého krevního tlaku, který posléze negativně působí na cel...
19.10.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 4985x |
0 komentářů
|
30x




Zdraví: Definice arteriální hypertenze
Za arteriální hypertenzi označujeme opakované zvýšení krevního tlaku nad 140/90 mm Hg (rtuťového sloupce), neboli torrů. Zvýšení obou hodnot nad tyto kritické meze se označuje jako systolicko diastolická hypertenze, známe však i izolovanou systolicko...
19.10.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 4377x |
0 komentářů
|
54x




Zdraví: Většina pacientů s vysokým krevním tlakem nedodržuje správnou dietu
Je obecně známo, že vysoký krevní tlak velmi dobře reaguje na dietní opatření. Koneckonců, lékařské kapacity vyvinuly pro tyto nemocné speciální dietu nazývanou v anglosaské literatuře DASH (Dietary Approach to Stop Hypertension, viz také dieta DASH ...
19.10.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 5051x |
1 komentář
|
44x




Zdraví: Snížení spotřeby soli o 10% může zabránit až 16000 srdečních infarktů
Je nepochybné, že konzumace soli je výrazným rizikovým faktorem pro nemoci srdce a cév, pro arteriální hypertenzi a další nemoci. V březnovém čísle odborného časopisu Annals of Internal Medicine publikovali lékaři z Harvardovy univerzity další důkaz...
19.10.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 1231x |
0 komentářů
|
47x




Zdraví: Kuchyňská sůl výrazně zvyšuje zdravotní rizika
Je obecně známo, že příjem soli potravou úzce souvisí s rizikem vysokého krevního tlaku (arteriální hypertenze). Příjem soli tak ohrožuje zdraví poškozováním srdce a cév a zvyšuje rizika srdečních i mozkových příhod. Takto vyzněla i nejnovější studie...
04.12.2009 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 1731x |
3 komentáře
|
53x




Zdraví: Kyselina glutamová snižuje krevní tlak
Kyselina glutamová, aminokyselina, která je velkém množství obsažena v zelenině, může opravdu snižovat krevní tlak. Takto alespoň vyzněla rozsáhlá multicentrická studie provedená na téměř 5000 jedincích z celkem 17 států.Pro tuto aminokyselinu byl op...
05.09.2009 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2779x |
0 komentářů
|
37x




Zdraví: Nízký obsah soli v naší stravě zlepšuje funkce cév
Není to jen přímý účinek na krevní tlak, kterým sůl (chlorid sodný) zvyšuje riziko nemocí srdce a cév. Podle nejnovějších lékařských studií ovlivňuje sůl také funkce buněk vystýlajících krevní cévy, tzv. endoteliálních buněk. Ačkoli i tyto buňky ovli...
01.02.2009 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2748x |
0 komentářů
|
43x




Zdraví: Přibývá stále více lidí s vysokým krevním tlakem
Podle amerických lékařů se hrozivě zvyšuje počet pacientů s vysokým krevním tlakem. Může za to zejména epidemie obezity. V obří americké srovnávací studii byl porovnáván výskyt arteriální hypertenze u lidí nad 18 let v letech 1988 až 1994 oproti výsk...
20.10.2008 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2250x |
0 komentářů
|
36x




