
Není asi velkým překvapením, že
kojení dětí je pro jejich zdraví velmi prospěšné a všechny autority se shodují na podpoře
kojení dětí.
Ve Spojených státech byla zveřejněna studie, která vyčísluje ekonomické dopady na zdravotní systém, pokud matky děti nekojí a dávají přednost umělé výživě. Podle autorů tratí americký zdravotní systém každým rokem ohromujících 13 miliard dolarů, které musí být vynaloženy na zvýšenou nemocnost dětí, které jsou krmeny umělou výživou a nikoli mateřským mlékem.
Dokonce bylo odhadnuto, že pokud by 90% všech matek kojilo své děti po dobu 6 měsíců, zabránilo by se tak v USA každým rokem více než 900 úmrtí kojenců.
Jako hlavní příčiny nemocnosti a úmrtnosti kojenců ve spojení s umělou výživou jsou pak uváděny syndrom náhlého úmrtí kojenců, nekrotizující enterokolitida (těžký zánět střeva), infekce dolních cest dýchacích, záněty středního ucha, atopická dermatitida a obezita dětí.
Ačkoli tato čísla platí pro 300-milionovou americkou populaci procento kojených dětí v USA se může lišit od české populace, je tato studie jistě jednoznačným důkazem prospěšnosti výživy dětí mateřským mlékem.
Zdroj: odborný časopis Pediatrics
0 příspěvků
Článek zatím nikdo nekomentoval.