Dnes byly uveřejněny prestižním americkým odborným časopisem JAMA výsledky německé studie zabývající se vlivem požívání hořké čokolády na krevní tlak. Studie byla provedena na 44 jedincích s mírně zvýšeným krevním tlakem. Ti užívali po dobu 18 týdnů buďto hořkou nebo bílou čokoládu v množství 6 gramů denně. Tato dávka by měla obsahovat zhruba 30 mg polyfenolů, látek přítomných v kakau, o kterých se soudí, že by měly mít ochranné účinky. Důležité je zdůraznit, že množství užívané čokolády představuje pouze 30 kcal, tedy nepříliš významné množství energie. A jaké byly výsledky? Denní užívání hořké čokolády vedlo k významnému snížení systolického i diastolického krevního tlaku, zatímco jedinci užívající bílou čokoládu měli smůlu - ta byla zcela bez efektu. Čokoládou proti vysokému krevnímu tlaku?
Dnes byly uveřejněny prestižním americkým odborným časopisem JAMA výsledky německé studie zabývající se vlivem požívání hořké čokolády na krevní tlak. Studie byla provedena na 44 jedincích s mírně zvýšeným krevním tlakem. Ti užívali po dobu 18 týdnů buďto hořkou nebo bílou čokoládu v množství 6 gramů denně. Tato dávka by měla obsahovat zhruba 30 mg polyfenolů, látek přítomných v kakau, o kterých se soudí, že by měly mít ochranné účinky. Důležité je zdůraznit, že množství užívané čokolády představuje pouze 30 kcal, tedy nepříliš významné množství energie. A jaké byly výsledky? Denní užívání hořké čokolády vedlo k významnému snížení systolického i diastolického krevního tlaku, zatímco jedinci užívající bílou čokoládu měli smůlu - ta byla zcela bez efektu. nálepky: kakao, čokoláda
31.08.2010 | MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 5150x | 1 komentář | 53x 12345
Související články
Kakao a čokoláda nejsou tak nezdravé, jak si mnozí myslí
Většina pacientů s vysokým krevním tlakem nedodržuje správnou dietu
Příjem soli úzce souvisí s rizikem srdečních nemocí a mozkové mrtvice
Jaká je naše potřeba a spotřeba soli?
Definice arteriální hypertenze
Jaké máte riziko, že Vás v příštích 10 letech postihne srdeční mrtvice?
Snižuje čokoláda opravdu riziko srdečních nemocí?

1 příspěvek, poslední 06.07.2007
To se mi moc nezdá, že by dieta založená na čokoládě mohla být zdravá:-)