Pití kávy chrání před demencí!

káva a demence a Alzheimerova nemocPodle lékařů z Finska a Švédska opravdu snižuje pití kávy riziko demence a Alzheimerovy nemoci až o 65%. Na téměř 1500 jedinců se zúčastnilo detailní studie, v které se hledala souvislost mezi pitím kávy a těmito nemocemi. Lidé, kteří pili 2 až 5 šálků denně měli opravdu významně snížené riziko demence. Výsledky tohoto výzkumu byly zveřejněny v lednovém vydání odborného časopisu Journal of Alzheimer's Disease.

Všichni účastníci studie byli rozděleni do 3 skupin podle toho, kolik kávy pili (0-2 šálky kávy – celkem 16% účastníků, 3-5 šálků – celkem 46% účastníků a nad 5 šálků kávy denně – celkem 38% účastníků). Sledováni byli celkem 21 let, po této době bylo u 61 z nich zjištěna demence, u 48 pak Alzheimerova nemoc. Je zajímavé, že pití čaje neovlivnilo nijak riziko demence ani Alzheimerovy nemoci.

Kromě demence a Alzheimerovy nemoci byly ochranné účinky kávy popsány i pro cukrovku a Parkinsonovu nemoc.

Zdroj: Journal of Alzheimer's Disease, leden 2009

Bookmark and Share

31.08.2010 | MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 1401x | 0 komentářů | 0x 12345


Komentáře


0 příspěvků

Článek zatím nikdo nekomentoval.


Přidat komentář

Můj Sportvital



Registrace | Zapomněli jste heslo?      

Rubriky

Anketa

Jaké informace vás zajímají v rubrice sport?
     

Aktuality

01.02.2010
Nová služba Sportvital
Pozornému čtenáři jistě neunikl zelený bannýrek s heslem: "Sportvital - Váš program pro zdraví a lepší kondici".Začátkem roku...

19.01.2009
Hledáme spolupracovníky
V letošním roce bychom chtěli rozšířit a obohatit  sportovní část, proto hledáme nové spolupracovníky, kteří by byli ochotni ...