Pití kávy prodlužuje život

pití kávy prodlužuje životToto alespoň naznačují výsledky posledních lékařských studií. Podle španělských a amerických lékařů pití 2 až třech šálků kávy denně snižuje riziko úmrtí oproti lidem, kteří kávů nepijí o 18%. Pokud pijete šálky 4 nebo 5, je vaše riziko úmrtí nižší o celých 26%. Tyto výsledky byly zjištěny v rozsáhlé studii provedené na více než 125000 mužů a žen, kteří byli sledováni 18 až 24 let. Při zahájení studie netrpěl žádný z účastníků kardiovaskulárními ani nádorovými nemocemi. Po ukončení studie byly výsledky kontrolovány i na možné ovlivňující faktory, jako jsou hmotnost, kouření a další.

Tato data jsou ve shodě s předchozími zjištěními, že pití kávy snižuje výskyt nemocí srdce a cév, cukrovky, Parkinsonovy nemoci nebo rakoviny tlustého střeva. V rámci objektivity je však třeba podotknout, že pokud pijí kávu lidé s již existujícím onemocněním srdce, mají tito nemocní vyšší riziko srdeční nebo mozkové příhody.

Zdroj: Annals of Internal Medicine 2008

Bookmark and Share

01.04.2011 | MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2866x | 0 komentářů | 48x 12345


Související články


Komentáře


0 příspěvků

Článek zatím nikdo nekomentoval.


Přidat komentář

CAPTCHA Vyměnit obrázek

Můj Sportvital



Registrace | Zapomněli jste heslo?      

Rubriky

Anketa

Jaké informace vás zajímají v rubrice sport?
     

Aktuality

27.01.2012
Aktuality z Women´s Challenge 2012
Women´s Challenge je projektem Prague International Marathon (PIM), který má již třetím rokem za cíl přilákat k běhu více ž...

19.01.2012
S PIMem i v roce 2012
I v letošním roce nás oslovil pořadatel  běžeckých akcí PIM 2012, v projektu nazvaném Women´s Challenge, pro 12 vybraných b...

15.01.2012
Aktuality z Yogapoint
Yoga - VékiRadost, nutnost, rovnováhaPodkrušnohorská, Sportovní soukromá základní škola, Litvínov  |  19. a 20.1.2012  |  čtv...