Užívání vitaminu D prodlužuje život
Podle dva dny staré studie publikované v prestižním odborném časopise Archives of Internal Medicine snižuje vitamin D úmrtnost lidí, kteří ho užívají. Studie byla provedena na více než 57 000 jedincích a prokázala, že užívání 300 až 2000 jednotek denně po dobu alespoň 6 let snižuje úmrtnost o 7%. Ačkoli není úplně jasné, čím přesně vitamin D tak člověku pomáhá, je zřejmé, že jeho podávání má protinádorové účinky stejně tak jako působí i proti ateroskleróze a nemocem srdce a cév. Pokud se tyto výsledky potvrdí i v dalších studiích, nabízí se možnost využití těchto poznatků například fortifikací (přidáváním) vitaminu D do potravin.Více informací v článku:Užívání vitaminu D snižuje úmrtnost
01.04.2011 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 4565x |
3 komentáře
|
64x
12345
Související články
Vitamíny mohou i zabíjet
Komentáře
Přidat komentář
Rubriky
Anketa
Jaké informace vás zajímají v rubrice sport?
Aktuality
27.01.2012
Aktuality z Women´s Challenge 2012
Women´s Challenge je projektem Prague International Marathon (PIM), který má již třetím rokem za cíl přilákat k běhu více ž...
19.01.2012
S PIMem i v roce 2012
I v letošním roce nás oslovil pořadatel běžeckých akcí PIM 2012, v projektu nazvaném Women´s Challenge, pro 12 vybraných b...
15.01.2012
Aktuality z Yogapoint
Yoga - VékiRadost, nutnost, rovnováhaPodkrušnohorská, Sportovní soukromá základní škola, Litvínov | 19. a 20.1.2012 | čtv...
3 příspěvky, poslední 26.09.2008
Je tomu zkutečně tak, na vrcholku potravinového řetězce jsou plísně a člověka začínají rozežírat už za živa a právě vitamín D vápníkovým metabolismem pomáhá imunitnímu systému tyto plísně ničit.
Já tedy nevím ale užívat vitamin D speciálně je podle mého naprosto zbytečné u běžných lidí, jednak to není potřeba, lidé ho mají poměrně dost a jednak zas tak široké spektrum účinku nemá..tedy alespon podle toho co je objeveno dodnes, ale podobných výkřiků už bylo...
..ještě teď se mi vybavuje rybí tuk po lžičkách v mateřské školce...