Vitamin D snižuje riziko rakoviny tlustého střeva
Již dříve bylo předpokládáno, že vitamin D by mohl hrát roli v prevenci rakoviny tlustého střeva. Tento předpoklad byl potvrzen i v nedávné studii provedené na Lékařské fakultě Harvardovy univerzity v americkém Bostonu. Lékaři zjistili, že pacienti s vyššími hladinami vitaminu D v krvi, u kterých dojde k rozvoji rakoviny tlustého střeva mají dvojnásobně nižší riziko úmrtí v porovnání s těmi, kteří měli nízké koncentrace tohoto vitaminu. Vitamin D si lidský organismus umí sám vytvořit, potřebuje k tomu však sluneční záření. Vitamin D lze získat i potravou, nicméně typická západní strava neobsahuje příliš zdrojů tohoto vitaminu. Američtí vědci jsou však stále ještě opatrní v doporučeních, zdali by pacienti s rakovinou tlustého střeva měli užívat léčebně i vitamin D.Více v článku Vitamin D snižuje riziko rakoviny tlustého střeva
15.05.2012 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 4317x |
1 komentář
|
73x
12345
Související články
Doporučené denní dávky vitamínů
Jak souvisí typ cigaret s rakovinou plic?
C-reaktivní protein a riziko kardiovaskulárních a nádorových onemocnění
Komentáře
Přidat komentář
Rubriky
Anketa
Jaké informace vás zajímají v rubrice sport?
Aktuality
27.01.2012
Aktuality z Women´s Challenge 2012
Women´s Challenge je projektem Prague International Marathon (PIM), který má již třetím rokem za cíl přilákat k běhu více ž...
19.01.2012
S PIMem i v roce 2012
I v letošním roce nás oslovil pořadatel běžeckých akcí PIM 2012, v projektu nazvaném Women´s Challenge, pro 12 vybraných b...
15.01.2012
Aktuality z Yogapoint
Yoga - VékiRadost, nutnost, rovnováhaPodkrušnohorská, Sportovní soukromá základní škola, Litvínov | 19. a 20.1.2012 | čtv...
1 příspěvek, poslední 12.03.2009
paka