Těhotenství a mateřství
Články
Zdraví: Jak ovlivňuje kojení dětí jejich zdravotní stav?
Není asi velkým překvapením, že kojení dětí je pro jejich zdraví velmi prospěšné a všechny autority se shodují na podpoře kojení dětí. Ve Spojených státech byla zveřejněna studie, která vyčísluje ekonomické dopady na zdravotní systém, pokud matky dě...
25.01.2012 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2072x |
0 komentářů
|
56x




Zdraví: Porod Císařským řezem významně zvyšuje riziko tromboembolické nemoci
Je obecně známo, že během těhotenství se zvyšuje riziko tromboembolické nemoci, při které dochází k tvorbě krevních sraženin (trombů) v cévách, nejčastěji v hlubokých žilách lévé dolní končetiny. Tyto tromby se mohou uvolnit a způsobit embolii orgá...
25.11.2011 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 803x |
0 komentářů
|
1x




Zdraví: Kojení může chránit před rakovinou prsu
K těmto závěrům dospěli lékaři z amerického Bostonu, kteří sledovali riziko rakoviny prsu u dětí černošských žen. Prokázali, že děti žen s dvěmi a více dětmi, měly 1,5 krát vyšší riziko určitého typu rakoviny prsu (s tzv. negativními estrogenovými ...
03.10.2011 |
shlédnuto: 695x |
0 komentářů
|
0x




Zdraví: Jaký je tedy výskyt alergií u dětí narozených císařským řezem?
V minulém článku bylo upozorněno na vyšší výskyt alergických onemocnění u dětí narozených císařským řezem. Jaká jsou ale přesná fakta? Riziko astmatu u dětí narozených císařským řezem je o 20-80% vyšší než u dětí narozených přirozenou cestou. N...
16.09.2011 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2758x |
1 komentář
|
34x




Zdraví: Zdravé ženy by neměly v těhotenství užívat železo
Železo je důležitým prvkem pro zdravý vývoj červených krvinek, a jeho nedostatek v potravě může vést k anémii (chudokrevnosti). Denní potřeba železa je 9 mg za den pro muže, u žen okolo 14 mg. V těhotenství nároky organismu na železo stoupají a ...
09.09.2011 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 3498x |
0 komentářů
|
11x




Zdraví: Kojené děti mají v dospělosti nižší hladiny cholesterolu v krvi
Opravdu, kojené děti mají v dospělosti nižší cholesterol v krvi. K tomuto závěru dospěli američtí vědci na základě analýzy studií zahrnujících více než 17000 dětí. Dnes asi již nikdo nepochybuje o prospěšnosti krmení dětí mateřským mlékem, výsledky t...
01.08.2011 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 3268x |
0 komentářů
|
55x




Zdraví: Pomáhá těhotenství játrům?
Pomáhá těhotenství játrům? Zřejmě ano, alespoň podle vědců z Texasu, kteří publikovali závěry svých studií v prestižním americkém odborném časopise Genes and Development. Vědci zkoumali regenerační schopnost jater na myších a zjistili, že zvířata, ...
01.06.2011 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2301x |
0 komentářů
|
63x




Zdraví: Těhotenství zpomaluje progresi roztroušené sklerózy
Podle belgických lékařů těhotenství opravdu zpomaluje rozvoj příznaků a komplikací roztroušené sklerózy. Tito lékaři sledovali 330 žen, u kterých se objevily příznaky roztroušené sklerózy mezi 22. a 38. rokem věku. Překvapivě ženy, kterým se poté nar...
18.05.2011 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2465x |
1 komentář
|
57x




Zdraví: Kolik je správné přibrat v těhotenství?
Podle posledních odborných doporučení lékařských autorit by ženy s nadváhou (body mass index (BMI) mezi 25-30 kg/m2) neměly přibrat více než 12 kg, ženy obézní (BMI nad 30 kg/m2) by neměly přibrat více než 10 kg. Pokud je BMI budoucí maminky před ...
08.11.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 12856x |
1 komentář
|
79x




Zdraví: Obezita těhotných žen zvyšuje riziko vrozených srdečních vad novorozenců
Obezita těhotných žen zvyšuje riziko vrozených srdečních vad novorozenců - toto alespoň tvrdí nejnovější studie amerických lékařů. V porovnání s ženami, které mají během těhotenství fyziologický nárůst hmotnosti, je výskyt vrozených srdečních vad nov...
31.08.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 1637x |
0 komentářů
|
61x




