Káva
Články
Zdraví: Konzumace kávy brání vzniku srdečních arytmií
Lidem s poruchami srdečního rytmu je lékaři většinou doporučováno vyloučit ze svého jídelníčku konzumaci kávy. Nejnovější výzkumy však ukazují, že konzumace kávy snižuje riziko hospitalizace pro problémy se srdečním rytmem.Podle této studie prezentov...
11.03.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 532x |
0 komentářů
|
1x




Zdraví: Pití kávy je spojeno s nižším rizikem mozkových mrtvic
Podle nejnovějších poznatků lékařů je pití kávy spojeno opravdu s nižším rizikem mozkových mrtvic. Konzumace pouhého jednoho šálku kávy vede ke snížení rizika mozkové mrtvice o celých 30%. Na druhou stranu vyšší žádný další příznivý efekt nemělo. Tak...
04.03.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 745x |
0 komentářů
|
2x




Zdraví: Kofein může chránit před rakovinou kůže
V nedávné době se objevily zprávy, že by kofein mohl chránit před rozvojem rakoviny kůže. Podle posledních studií vědců z amerického Seattlu je zřejmé, co je možným důvodem tohoto překvapivého pozorování. V jejich experimentech buňkách lidské kůže e...
02.01.2010 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 507x |
0 komentářů
|
0x




Zdraví: Pití kávy snižuje riziko mozkových mrtvic u žen
Tento zajímavý vztah byl prokázán, ovšem pouze u žen nekuřaček. Při pití dvou až tří šálků kávy denně bylo snížení rizika mozkových mrtvic o necelých 20%, při konzumaci většího množství kávy je toto snížení rizika ještě vyšší – o celých 43%. Ochranný...
30.08.2009 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 812x |
0 komentářů
|
3x




Zdraví: Kofein snižuje riziko rakoviny kůže
Kofein by opravdu mohl snižovat riziko rakoviny kůže. S tímto závěrem alespoň přišli američtí lékaři ve svém odborném článku publikovaném na konci února v časopise Journal of Investigative Dermatology. Ve své experimentální práci vystavili buňky kůž...
03.03.2009 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 1315x |
0 komentářů
|
0x




Zdraví: Pití kávy chrání před demencí!
Podle lékařů z Finska a Švédska opravdu snižuje pití kávy riziko demence a Alzheimerovy nemoci až o 65%. Na téměř 1500 jedinců se zúčastnilo detailní studie, v které se hledala souvislost mezi pitím kávy a těmito nemocemi. Lidé, kteří pili 2 až 5 šál...
25.02.2009 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 1380x |
0 komentářů
|
0x




Zdraví: Pití kávy prodlužuje život
Toto alespoň naznačují výsledky posledních lékařských studií. Podle španělských a amerických lékařů pití 2 až třech šálků kávy denně snižuje riziko úmrtí oproti lidem, kteří kávů nepijí o 18%. Pokud pijete šálky 4 nebo 5, je vaše riziko úmrtí nižší o...
21.02.2009 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 1727x |
0 komentářů
|
6x




Zdraví: Testy nepotvrdily přítomnost melaminu v ledové kávě Mr. Brown
Celý svět se alespoň trochu cítí ohrožen čínskými nekvalitními výrobky, ať už jsou to jedovaté hračky, nekvalitní léky, nebo v poslední době obří aféra s dětskou mléčnou výživou obsahující jedovatý melamin.V České republice se dokonce objevily zprávy...
24.10.2008 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 1380x |
0 komentářů
|
2x




Zdraví: Pití kávy brání v rozvoji cukrovky
Ačkoli pití kávy je obecně považováno za zlozvyk, který je sdružen s nebezpečím vysokého krevního tlaku, existují i data poukazující na ochranný účinek kávy například na rozvoj cukrovky. Za ochranu před rozvojem cukrovky není zodpovědný kofein, ale ...
03.01.2008 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 2951x |
1 komentář
|
0x




Zdraví: Další účinky pití kávy
Dále je také známo, že pití kávy riziko snižuje riziko rozvoje poškození jater, jaterní cirhózy a rakoviny jater, a to o více než 40%. Za tyto ochranné účinky mohou pravděpodobně diterpeny, kafestol a kahweol, svůj vliv má pravděpodobně i antioxidačn...
02.01.2008 |
MUDr. Libor Vitek | shlédnuto: 3645x |
1 komentář
|
0x



