Aqua kick box - energie a zábava

reklama

Pokud vás už nebaví klasické cvičení ve vodě a hledáte zpestření nebo si chcete jen dát pořádně do těla, zkuste aqua kick box! Toto dynamické cvičení vás přímo nabije energií.

Aqua kick box, bojové styly ve vodě

Cvičení probíhá ve vodě, která vám sahá přibližně po prsa za doprovodu hudby v aerobním tempu. Jednoduché cviky vycházejí z bojového umění na suchu – kick box, teakwondo, tchai.chi a jsou přizpůsobeny zákonitostem vody. Voda a její fyzikální zákony umožňují provádět pohyb zcela odlišným způsobem než na suchu. Voda má 200x větší hustotu než vzduch, vytváří při pohybu odpor - zátěž, nadnáší nás, ovlivňuje stabilitu těla, zvyšuje energetický výdej a tepelnou vodivost. Lekce se skládá z jednotlivých kopů, úderů a jejich kombinací. Cvičíte vlastní silou proti odporu vody, nebo se dají využít pomůcky jako např. vodní disky, vodní packy, aqua rukavice.

Pro koho je vhodný aqua kick box?

Aqua kick box je vhodný zejména pro zdatnější cvičence bez omezení věku, váhy nebo kondice. Naopak nedoporučuje se klientům se zdravotním omezením jako jsou například onemocnění močových cest, záněty ledvin, gynekologické problémy, dna, srdeční choroby, plicní onemocnění, epilepsie a diabetes 1.typu. Při těchto zdravotních omezeních je vhodná konzultace s lékařem. Cvičení rovněž není doporučováno ženám v době těhotenství.

Jaké jsou výhody?

Při pravidelném intenzivním cvičení ve vodě, dochází ke zvýšenému energetickému výdeji a tím k redukci tělesné hmotnosti. Během jedné cvičební lekce můžete spálit až 2000 Kcal. Celkové zlepšení fyzické kondice, zlepšení činnosti kardiovaskulárního systému je tou nejlepší prevencí zdravotních potíží psychického i fyzického charakteru.

Jak probíhá lekce?

reklama

Lekce začíná zahřáním - aerobní rozcvičkou jednotlivých svalových partií a kloubů s nácvikem základních úderů. Následuje dynamické protažení. Poté vlastní trénink úderů, kopů a jejich variací. Lekce je ukončena krátkým dynamickým strečinkem, opětovným závěrečným zahřáním a zklidněním. Trvá přibližně 45 minut.

Co s sebou na lekci aqua kick boxu?

Doporučujeme jednodílné, sportovní plavky, botky na přechod k bazénu, osušku a pití – nejlépe iontový nápoj, tekuté magnézium, mírně slazený ovocný nebo bylinný čaj, ředěný džus, karnitin.

publikováno: 02.05.2009   napsal/a: PhDr. Hana Dolenská
reklama