Davis Cup – partie s otevřeným koncem

reklama

První den barážového utkání proti Švýcarům dopadl podle očekávání 1:1. Potvrdilo se, že dnešní čtyřhra rozhodne s největší pravděpodobností, kdo setrvá v elitní skupině a kdo půjde dolů. Složení čtyřhry nahlásí oba kapitáni až hodinu před zápasem. Pojďme si zaspekulovat, jaká bude nominace. V týmu soupeře nejspíše nastoupí dvojice Federer, Allegro a u nás Navrátil počítá se Štěpánkem + 1. Zda to bude Damm, Dlouhý nebo Berdych uvidíme ve 14 hodin. Pro Damma by mluvila zkušenost a určitá sehranost se Štěpánkem, pro Dlouhého zas letošní výsledky s jiným partnerem. Třetí variantou je Berdych, který je výborným hráčem ze základní čáry, s voleji si ale moc nerozumí. Pro něj by zase hovořila velká psychická odolnost až bezstarostnost ve vypjatých momentech. Navrátil se rozhodne podle toho, jak se hráči budou na zápas cítit.

Velkou neznámou bude deblová výkonnost Federera. V posledních letech hraje čtyřhru pouze v Davis Cupu, ale ještě dříve, než se stal světovou jedničkou hrál na turnajích čtyřhru stabilně a na žebříčku byl nejlépe okolo 25. místa. Předpoklady pro to, aby byl dominantní i v tomto utkání má všechny. Čtyřhra naštěstí není jen Federer, ale také jeho deblový partner. Yves Allegro 29 let je hráčem, který ve dvouhře dosáhl nejlepšího umístění v roce 2003 a to 210. místo. Je to tedy čistokrevný deblový specialista, ne té nejvyšší úrovně. Jeho současné žebříčkové postavení je 52 místo.

Naši hráči mají velkou šanci v utkání uspět. Ani ten nejlepší hráč nedokáže na této úrovni utáhnout zápas jen sám. Všichni na dvorci si uvědomují, že druhý bod v takto těsném utkání bude nejspíš rozhodující. Allegro není zvyklý hrát pod takovým tlakem a navíc po boku nejlepšího hráče současnosti, mohl by znervóznět a dopouštět se chyb. Federer pak bude chtít většinu situací rozhodovat sám a vrhat se do všeho, tím by se mohla narušit pro čtyřhru nezbytná souhra.
Tolik spekulace, rozluštění tajenky budeme znát dnes odpoledne.

reklama
publikováno: 15.09.2007   napsal/a: Mgr. Jan Taussig
reklama